12/27/2013

2013 - MY YEAR

Halooooj alla ni söta läsare! Skrev detta inlägg redan före jag åkte iväg så när ni läser detta så ligger jag antagligen på stranden långt borta i Thailand ;-) haha, nej men tänkte att jag skulle ta och se tillbaka på året som gick så himla snabbt. 2013. Året var ju inte direkt det bästa året jag haft men mycket hände, både bra och dåliga saker... Vill endå tacka alla för ett fint år! Nu ska vi bara hoppas på att 2014 blir dubbelt så bättre, och ska se till att så är det också. Och framför allt, god jul och gott nytt år på er alla! :*

      ENJOOOY 


JANUARI 
 Oh boy, kommer aldrig att glömma hur mitt år började. Första veckorna var typ helt härliga men sen hände det en massa andra stuff. Nåja i alla dall, det var sjuktkallt ute och det hände väl inte något speciellt om jag rätt minns. Var för det mesta med vänner och så gjorde jag faktist mitt första videoinlägg ever, haha pinsam. 



FEBRUARI 
Det var typ kallare än kallast. Jag och min syster hade en liten photoshoot vid sjön. Så hade min syster även gammeldans på vändagen och fint var det ju! Sen var jag mycket med vänner och det hände en massa igen. Nu då jag tänker efter så usch fyfan vad pinsam jag har varit. Haha, i alla fall kommer inte ihåg så mycket annat...



MARS
Ojoj.. kommer sanningen att säga inte ihåg nästan alls härifrån. Jag var såklart mycket med vänner och så,  och kommer nog ihåg att det inte direkt var min månad, känslorna gick huller om buller och nu då jag efteråt ser på saken så what the fuuuck, haha.



 APRIL
April april... haha min syster fyllde hela arton år och jag och Jenny blev inbjudna till hennes födisfest, haha minnen för livet. NOT. Så blev jag äntlgen konfirmerad, wohoo!! Kommer ihåg att vädret var så uselt som de bara kunde vara, det var kallt och slaskigt och så sku vi gå där ute med våra sommarklänningar och små klackar. Och helt i slutet av månaden firade vi valborg som spenderades vid vårdbergsparken. Och riktigt kul var det ju, fastän hela jag var helt smutsig och lerig efter den kvällen....



MAJ
Favoritmånaden var äntligen här, eller nja favorit och favorit.... Men fyllde äntligen hela 16 år och den dagen kommer jag nog aldrig att glömma. Hade inte direkt den bästa födelsedagen om man så kan säga. Eller jo, kul var det men slutade sedan helt åt helvete. Annars var jag mycket med vänner och sista veckorna i grundskolan var i full fart. Ah, dendär känslan man hade då när man visste att sommaren är helt bakom knuten... 



JUNI
SOMMARLOV! Jajajja,grundskolan avklarad och helt nöjd med betyget. Fast å andra sidan började mitt sommarlov helt åt helvete. Vill bara slå mitt huvud i väggen nu då jag tänker efteråt. Nåjaa, men det blev varmt och soligt och vädret var nog fint för det mesta. Jag fick äntligen taget en navelpiercing som jag drömt i redan i typ ett år!! Vi firade midsommar på stugan och spenderade annars också hälfen av månaden där, jippiii alltså..... kände mig så ensam i två hela veckor. Somtur räddade Jenny mig och kom till vår stuga för ett par dagar och kul hade vi ju som alltid.


JULI
Sommarlovet fortsatte och vi åkte med familjen med vår lilla båt över till Tallinn. Vi stannade där i några dagar och har nog inte på länge slösat så mycket pengar som jag slösade då, närmare 200e endast på mat och kläder.. hehe. Men roligt var det! Äntligen kom jag hem efter en hel månad och var mycket med vänner och så var vi även på släktträff där jag inte kände nån... haha. Träffade släktingar som jag inte ens hade en aning om att fanns...



AUGUSTI
Fick veta två dagar innan att vi åker till Madeira med mormor tillsammans med syrran. Vi åkte sista veckan före skolan började. Resan var nog sjuktrolig, och utsikterna var nog så otroligt fina. Blev skitbrun och hade en fin bränna före jag började gymnasiet. Ja, gymnasiet började. Hade panikerat av skolstarten skitlänge, men redan efter en vecka kändes det helt okej. Haha, det var egentligen inte så speciellt som jag trodde. Men helt annorlunda än grundskolan var det, det måste jag medge. 


SEPTEMBER
Skolan tog över mitt liv. 

Haha, nej inte direkt men skolan var i fullfart och man hängde ju själv nästan inte med. Vi hade väl även första provveckan vilket inte egentligen var så hemsk som jag trott. Det blev även kallare ute och träden fick färg av höstiga bladen. De hände ju ett och annat, men var för det mesta hemma och så. 



OKTOBER
Det var kattanfest, psg fest, halloweeeeen och en massa annat. Vi hade skolfotografering och usch usch usch varför blir aldrig mina bilder lyckade?! Ute var det riktigt höstigt, regnigt och kallt. Hände väl inget speciellt om jag tänker efter, bara skola skola skola........



NOVEMBER
Hmm... what to say. Skola skola skola? Japp, hände ju inte riktigt någonting. Jag och mitt tråkga liv. Haha nej, var ju med mina kära vänner och jag & Jenny hade ju faktist vår awesome photoshoot med så många fina bilder XD


DECEMBER
Here we are! När jag skrev detta så hade ju bara hälften av månaden gått och nu då ni läser detta är ja ju redan borta. Jaaaah, mysigt. Början av månaden var ju helt trevlig. Man fick riktigt julkänsla redan. 


That's it! Kan inte fatta hur snabbt året gick.

No comments:

Post a Comment