4/22/2013

55 random facts about me

1. Har på siståne haft igen, absolut ingen motivation för skolan. Vill bara krypa ner under täcket och glömma allt. Orkar inte ens göra läxor eller satsa på prov längre...
2. Älskar musik, inte en dag kan jag gå utan. Hörlurarna alltid med i fickan.
3. Är värsta sötsaksätaren. Varje dag får jag i mig nåt sött, typ godis eller nåt. Kan inte nåt åt det men är smått beroende.
4. Äter faktiskt just nu också på godis... go me.
5. Jag tänker allt för mycket! Seriöst, tänker alltid om och om varenda lilla sak, allt för många gånger.. tänker alltid att "tänk om...". Inte kul säger jag bara.
6. Trivs runt människor, är kanske lite blyg men oftast hatar jag att vara ensam. Beror ju mycket på men..
7. Sommaren är min som många andras favorit årstid. Försåt inte människor som vill ha vinter hela tiden.
8. Stressar hela tiden.
9. Mitt humör kan ändras väldigt snabbt.. minsta lilla sak kan göra min dag mycket bättre.
10. Har bloggat nu i över tre hela år, wow.




11. På morgonen lagar jag mig oftast på bara 20 min.
12. Äter typ aldrig morgonmål på vardagar. Om jag äter så äts den i bilen påväg till skolan.
13. Kan haska mina pengar otroligt lätt på mat och annat onödigt. Tänker alltid att "fan dedär kostar bara 2e" men sen far då typ alla mina pengar åt till allt onödigt.
14. Har på siståne börjat lyssna sjuktmycket på svensk musik.
15. Älskar att gå. Om vädret är fint såklart. Och med musik i öronen!! Det är faktiskt väldigt uppfriskande och skönt.
16. Omöjligt för mig att hålla mitt rum städigt.
17. Varje morgon då jag skall välja kläder så kastar jag typ allt på golvet, och *tadaaa*... råddigt som fan.
18. Har på siståne börjat använda twitter typ hela tiden, om  ni är intresserade så följ mig där > @rebeccamarias
19. På veckosluten vaknar jag tidigast typ 12. Fattar inte människor som vaknar typ  10-11 eller tidigare?!
20. Saknar gammla tiderna.. då var allt så lätt. Nuförtiden blir minsta lilla sak invecklat skit.




21. Då jag hör en bra låt som jag gillar, lyssnar jag på den 24/7 tills jag tröttnar på den. Så efter det hatar jag typ låten.
22. Är singel, och skulle dö för en pojkvän just nu. Är så avundsjuk på alla perfekta par.
23. Tittar nästan aldrig på tv, kollar på allt via datorn.
24. Blir sjuktskönt att slippa ut från högstadiet, har tröttnat typ på allt där.
25. Vad jag har på mig påverkar otroligt mycket på hur jag känner mig. Om jag har på nåt som jag inte gillar vill jag typ bara gräva ner mig under jorden och dö.
26. Ska se till att kommande sommaren blir minst dubbelt så bättre än förra.
27. Varje dag då jag kommer hem, kastar jag mina tajta jeans iväg och byter om till det bekvämaste jag hittar
28. Äter tuggummi typ hela tiden, känner mig så ofresch om jag inte gör det, i alla fall om jag ätit nåt före.
29. Skulle göra vad som helst för att slippa utomlands just nu. Vill bara bort för ett par veckor och slippa tänka på allt och bara njuta!
30. Har födelsedag om exakt en måndag och två dagar, CAN'T WAIT
31. Gillar inte mitt hår. Mitt drömhår ser ni på bilden nedanför. Långt, tjockt och fina natutliga lockar.





32. I'm addicted to my phone..Ännu nu då jag fick köpt en iphone. Kan inte nåt åt det men den hänger alltid med.
33. Jag är urusel på att laga mat. Sad but true..
34. Veckans bästa dag är lördag. Då är det ingen skola, man kan göra vad man vill och ahhhh, dendär känlan då man vet att det inte är någon skola nästa dag..
35.Ibland har jag såna dagar som det känns att jag seriöst inte har ett liv. Typ ligger hemma, är så osocial som möjligt, ligger under täcket och gör ingenting.
37. Plattar mitt hår varje dag.. har naturliga lockar på sidorna och kort sagt så hatar jag dem. Ibland är det kul men oftast är lockarna såna som sticker ut åt absolut fel håll.
38. Är totalt fast i spelet Candy Crush saga.. är just nu på level 92 och slipper seriöst inte vidar, så jävla svårt XD
39. Redigerar mina bilder i picasa. Alltså jag kan inte publicera en bild utan att fixa till ljuset lite.
40. Behöver nya kläder. Känns som om mitt klädrum är proppfullt men.. varje dag samma känsla att jag inte hittar nåt passande...



41. Mina vänner betyder allt för mig. Vet inte vad jag skulle göra utan er.
42. Ibland vill jag bara slå huvudet i väggen då jag ser vissa människor...
43. Är finlandssvensk, and i'm proud of that. Här i Finland är det så jävla bra då man kan prata svenska och de flesta förstår ingenting ;)
44. Träffade idag på året första tussilago! Ah, våren är officielt här.
45. Maten är min bästa vän. Är kanske inte hungrig, men sugen är jag hela tiden...
46. Skulle göra vad som helst för att få navelpiercing nu till sommaren. Tycker annars också om att använda korta skjortor och det skulle bli extra snyggt med en navelpiercing...
47. Älskar nu då våren är här och jag kan börja köra runt med skoppen igen så jävla skönt då man inte behöver vänta på sena bussar och bekymra sig över tidtabeller!



48. Lyssnar just nu på uncover - zara larsson
49. Hatar känslan då jag vet att det är först måndag idag...
50. Blir så otroligt lätt störd på människor, sad but true...
51. Hatar att börja en conversation.. känns bara som om jag skulle störa andra personen.
52. Säger alltid till mig själv att jag skall gå tidigt och lägga mig, men det blir alltid till typ midnatt..
53. Dricker inte mjölk. Eller ibland jo, men inte ofta. Det är inte det att jag inte skulle tycka om det men vatten passar mig bättre.
54. Om ni inte märkt så älskar jag att fotografera. Kameran är min bästa vän.
55. Efter att jag publicerat detta ska jag ta och packa grejerna tills imorgon, och så krypa ner under täcket och se på min favoritserie, nämligen the vampire diaries godnatt på er redan nu


bilder: weheartit

No comments:

Post a Comment