12/30/2012

This is like a flashback - 2012

Somsagt skulle jag ta och göra ett sånhärnt inlägg där jag samlat minnen och bilder från hela året. Tänkt det kunde vara kul och kolla tillbaka lite nu under årskiftet :) Nu då jag tänker, har väl året varit helt nice. Men nästa år skall nog bli dubbelt så bättre! Hur som helst.. here you go! 

JANUARI 
brrr vad kallt det var då... Minns inte så mycket annat från i då, det var ju ändå så läänge sen! heheh

FEBRUARI
 såååå kallt ennu här, skolan börja ordentlig igen efter julen och så hade vi vintersportdag också. Vi var och åka slalom med skolan, och minns att det var skitkallt. Så var vi också med familjen några dagar i Himos!

MARS 
Det börja så småning om och bli vår och en lite varmare. Vi var på stugan för första gången i år och det hade varit en sjuuuuk storm vid julen och minns att en massa träd hade fallit och söndrat typ terassen, fönster etc..

APRIL
Snön smalt bort helt och hållet och våren började ordentligt. Vi firade påsken på stugan och var där också lite mer. Så hade jag och jenni vår nice photoshooot vid bunkkerit, hhiihi

MAJ 
ooih, favoritmånaden helt klart ;) jag och två mina bästa vänner fyllde år, så de firade vi ju klart. Och det blev mycket varmare och man klarade sig redan i shorts ute! Och så började skolan också att dra sig mot sitt slut, ah dendär känslan man hade.

JUNI 
äntligen började det efterlängtade sommarlovet. Vi hade skribaläger och aaaah det var nog så kul, saknar! Vi fira även midsommar på stugan och minns att vädret var helt härligt, soligt och varmt. Var i nagu också med kära jenni och kul var det som alltid, hihihi. Och så hände det också en massa annat roligt. Och så var jag med om min första operation ever.. fick nån konstig grej i munnen som måsta opereras bort, så hade då liksom munnen full med stygn i ett par veckor, fun fun :D

JULI 
Fick ääääätligen mitt mopokort och körde min skoter typ 24/7. Chilla typ med vänner och hade kul ;) Så var på två veckors båtresa ut i skärgården. Vi var bl.a. till åland och det var nog en skön resa, tog en massa bilder, sola, chilla o. njöt ba av de vackra vädret, haha ;) Så började jag också sommarjobba i slutet av månaden i Wiklunds café.

AUGUSTI 
Sommarjobbade i typ två veckor på cafét och så började ju skolan redan.. Chill var det och få lite money ;) hiih men somsagt började skolan igen, bläääh. Minns att sommaren gick heeeelt allt för snabbt, hann inte göra allt jag ville osv.. Menjaa, körde runt med skotern hela tiden och chilllchill.

SEPTEMBER
 Jaaadå, nian började och vi var helt i början av skolåret på klassresa. Vi var ut och seglade med en stor båt med namnet Albanus. Det var nog en skitkul resa :D Så hade vi en massa photoshooots, bl.a. jag och jenni tog en massa bilder till ett skolprojekt, hehe

OKTOBER
 jaaa, det blev höst och kallt... Första snön kom till och med.. men den smalt genast bort, thank god. Vi hade även skolfotografering och jaaa, bilderna blev då sen hur dom blev.. Och så var det halloween också. Och som ni ser var jag klädd ut till en katt ;)

NOVEMBER 
de var väl här som jag hade sjuuk skol stress. Skolan tog typ över mitt liv, haha.. Så hade vi prao som var helt chill, var på clas ohlson i en vecka ;) Annars var det skitkallt ojaa... 


DECEMBER
 jaaaa, här är vi då redan nu.. På nåt sätt har det gått allt för snabbt, men nu då jag kollar på bilder från i början av året känns det som för en eeevighet sen, smått konstit. Men i december var det ju lucia och julfest i skolan, och jullovet började. Vi firade jul i ikaalinen och mysigt var det ;) hihi

Så ska vi då bara hoppas på det bästa för nästa år ;) Och tack till alla för detta fina året, puss o kram!

2 comments: